Drukuj
V edycja budżetu obywatelskiego

1 września wystartował nabór zadań do 5. Edycji Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego. Mieszkańcy Małopolski mają czas do połowy października, żeby złożyć zadanie i zebrać wymagane 30 podpisów poparcia. Na najlepsze zwycięskie zadania Zarząd Województwa Małopolskiego przeznacza w sumie 12 mln zł.

Jak zgłosić zadanie?

Swój pomysł do Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego może zgłosić każdy mieszkaniec województwa, który ukończył 16 lat. Na wypełnione formularze urząd marszałkowski województwa małopolskiego czeka do 15 października.
W tym roku można zgłosić zadania o charakterze prospołecznym, prozdrowotnym, kulturalnym, edukacyjnym, sportowym, turystycznym czy ekologicznym. Mogą to być zarówno działania infrastrukturalne, czyli przewidujące wykonanie robót budowlanych (wykaz nieruchomości, na których mogą być realizowane zadania infrastrukturalne, znajduje się tutaj), jak i o charakterze „miękkim” – w tym m.in. wydarzenia, warsztaty, zajęcia itp. Trzeba jednak pamiętać, że ze środków budżetu obywatelskiego województwa nie będą realizowane te zadania, które polegają na sfinansowaniu wyłącznie dokumentacji projektowej czy realizacji jednego z etapów większej inwestycji.

Bądź bezpieczny – zrób wszystko on-line!

Wypełniony formularz zgłoszenia zadania i wymagane 30 podpisów poparcia - w formie zbiorczej listy poparcia mieszkańców (pobierz plik) bądź indywidualnej karty poparcia (pobierz plik) należy złożyć w urzędzie marszałkowskim w terminie od 1 września do 15 października. Pamiętaj – podpisy poparcia możesz zbierać na zbiorczych listach, jak i w formie indywidualnych kart poparcia, ważne, żeby na wszystkich tych dokumentach zebrać łącznie 30 podpisów uprawnionych osób.

Ważne: musisz dokładnie przestrzegać terminu 15 października. Jeśli zadanie wpłynie do urzędu za późno - nie zostanie w ogóle wzięte pod uwagę, nawet jeśli data stempla pocztowego jest wcześniejsza!

Formularz zadania i podpisy mieszkańców możesz złożyć tradycyjnie – przynosząc na dziennik podawczy urzędu marszałkowskiego bądź przesyłając pocztą. Jednak ze względów bezpieczeństwa, warto skorzystać z możliwości on-line. W tym roku mieszkańcy mają po raz pierwszy możliwość złożenia pełnej dokumentacji przez Internet.

Jak zgłosić zadanie do BO Małopolska przez internet?

  1. Formularz zadania przygotuj najlepiej w internetowym generatorze (dostępnym tutaj), wyeksportuj gotowy wniosek, a plik podpisz swoim profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Następnej prześlij plik na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego (ePUAP);
  2. Wymagane podpisy mieszkańców możesz zeskanować i przesłać razem z formularzem zadania przez ePUAP, (możesz też wysłać oryginał papierowy do urzędu pocztą tradycyjną).
  3. Mieszkańcy mogą „podpisać” się też na liście poparcia elektronicznie – wtedy najlepiej wysłać do 30 uprawnionych osób plik indywidualnej karty poparcia, który mieszkaniec podpisze swoim profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Potem wystarczy zebrać wszystkie podpisane pliki i przesłać wraz z formularzem zadania na urzędową skrzynkę ePUAP.

Złożyłem formularz - i co dalej?

Każde zadanie, które zostanie zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego, zostanie sprawdzone przez pracowników urzędu marszałkowskiego. Do 5 lutego 2021 r. Zarząd Województwa Małopolskiego opublikuje na www.bo.malopolska.pl listę wszystkich zgłoszonych zadań, z wyszczególnieniem odrzuconych propozycji. Co ważne – lista ta nie jest ostateczna, bo autorzy zadania mają możliwość odwołania się. Odwołania będzie rozpatrywać Rada Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego.

Wszystkie zadania, które zostaną ostatecznie ocenione pozytywnie, będą dopuszczone do głosowania. Najlepsze propozycje mieszkańcy będą wybierać wiosną 2021 roku.

Szczegółowe informacje TUTAJ

Odsłony: 441